שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

בעמוד זה ננסה לרכז את התשובות לכל השאלות הנפוצות בנוגע להזמנת חופשה או טיסה באתר קשרי תעופה


מה ההבדל בין סוגי המוצרים (מוצרי שכר, טיסות סדירות וטיסות ולואו קוסט)

טיסות סדירות פועלות כל הזמן על ידי חברת התעופה בלוח זמנים שתואם מראש באופן קבוע בהסכם בין חברת התעופה לנמלים ביניהם מופעלת הטיסה. המזוודה לא כלולה באופן אוטומטי בכל הטיסות הסדירות אבל תמיד תוכלו להוסיף להזמנה בתוספת תשלום. כך גם לגבי הארוחה בטיסה, שדווקא לרוב כן תיכלל.
טיסות לואו קוסט הן טיסות שמופעלות על ידי חברות תעופה שמגדירות את עצמן כאלה, המוכרות ביותר בארץ בתחום הן איזיג'ט, וויזאייר וראיינאייר, אך תוכלו למצוא טיסות של חברות רבות אחרות. טיסות לואו קוסט מאופיינות ברוב המקרים בהזמנה "רזה", הכוללת את כרטיס הטיסה בלבד וברוב המקרים כבודה עד 7 ק"ג. כל דבר מעבר שתרצו להוסיף יהיה כרוך בתשלום נוסף. כך לגבי המזוודה, ההושבה, והארוחות במהלך הטיסה. את כל ההתנהלות לאחר ההזמנה תבצעו באתר חברת התעופה ולא באתר קשרי תעופה. כך לגבי הצ'ק אין, התוספות או שינויים שתרצו לבצע.
מוצרי שכר הם מוצרים המבוססים על טיסות שכר, המופעלות בדרך כלל לפי הביקוש בעונה. אלה טיסות ליעדים פופולריים ובשוק הישראלי רוב הטיסות ומוצרי השכר יוצעו לחופשות בחודשים החמים, בין פסח לסוכות. תוכלו לרכוש טיסה בלבד או לרכוש מוצרי שכר בחבילות הכוללות טיסה ומלון, ביעדים רבים תוכלו למצוא במסגרת החבילה גם שירות העברות הכלול במחיר שידאגו להעביר אתכם משדה התעופה אל המלון ובחזרה בימי הטיסות. ישנן חבילות מורכבות הכוללות כרטיסים לאירועי ספורט או הופעות, חבילות סקי חבילות טיסה ורכב ועוד. עוד במוצרי השכר תוכלו למצוא טיולים מאורגנים לקבוצות.
את סוג המוצר תוכלו לקראת במהלך החיפוש באתר ובחירת המוצר שאותו אתם רוכשים.
 

ביצעתי הזמנה באתר, איך אני יודע שההזמנה התקבלה?

שלב ביצוע ההזמנה הוא שלב מורכב ואישורה תלוי בהרבה מערכות וגורמים שפועלים מאחורי הקלעים אחרי שאתם לוחצים על אישור ביצוע ההזמנה. ברוב המקרים לא צריכה להיות כלל בעיה והכל עובר חלק. למה בכל זאת צריך לשים לב?


הזמנה מאושרת

חשוב לדעת כי ברוב מוחלט של המקרים הזמנה של טיסה בלבד תיכנס עם אישור על הטיסה, עבור כל סוגי הטיסות. אם סטטוס הזמנת הטיסה יסומן ב-OK. עבור טיסות סדירות ולואוקוסט כרטיסי הטיסה יישלחו באופן אוטומטי בסמוך למועד ההזמנה. עבור טיסות ומוצרי שכר כרטיסי הטיסה ושוברי המלון יישלחו ברוב המקרים בין שבוע ליומיים לפני מועד הנסיעה. חשוב לדעת כי במקרה שבסיכום ההזמנה כלל המוצרים מסומנים ב-OK אזי ההזמנה מאושרת, כך שגם אם במקרה ולא התקבלו כרטיסי הטיסה או השוברים, תוכלו להגיע לשדה התעופה עם אישור ההזמנה ולעלות על הטיסה.
עבור מוצרי קשרי תעופה תוכלו לעקוב אחר סטטוס ההזמנה וכן להשלים את התשלום אם צריך וכן לשלוח לעצמכם את כרטיסי הטיסה והשוברים באיזור האישי


הזמנה ממתינה לאישור

ברוב המקרים, הזמנה הממתינה לאישור היא בסטטוס כזה משום שאחד הרכיבים לא מאושר באופן מיידי ונצטרך לחכות עד אישורו כדי לאשר את כלל ההזמנה. לרוב מדובר במלון שהוא לא באישור מיידי וניאלץ לבדוק מולו האם ישנם חדרים זמינים בתאריכים המבוקשים. מלונות מאושרים בדרך כלל בתוך 72 שעות מביצוע ההזמנה. עבור טיול מאורגן שאינו באישור מיידי, ניאלץ להמתין לרישום של די נוסעים כדי להבטיח את יציאתו, רק לאחר מכן תקבלו הודעה על אישור הטיול ויציאתכם אליו תובטח. במקרים נדירים תוכלו לראות שגם הטיסות מסומנות ב-RQ כממתינות לאישור, מצב זה קורה כאשר נגמרו המקומות על הטיסה, אבל אנחנו עוד עושים מאמץ לאשר מקומות נוספים עבור הזמנתכם ונעדכן אתכם בהקדם


הזמנה שנכשלה

כאשר הזמנה נכשלת יכולות להיות לכך מבחר סיבות, במקרים רבים זה בגלל התשלום שלא עבר, בוצע סירוב על התשלום או שהייתה בעיה עם הכרטיס או מסגרת האשראי. תקבלו על כך הודעה במייל סיכום ההזמנה שיגיע אליכם, ותוכלו לבצע הזמנה מחודשת באתר עם כרטיס אשראי אחר. 
במקרים מסוימים מדובר בתקלה טכנית כזו או אחרת, במצב כזה תוכלו גם לנסות לבצע את ההזמנה מחדש באתר
 

מתי יגיעו כרטיסי הטיסה ושוברי המלון?

בטיסות סדירות או לואו קוסט כרטיסי הטיסה מגיעים באופן אוטומטי. בטיסות לואוקוסט הכרטיסים יישלחו אליכם ישירות מחברת התעופה לכתובת המייל שהזנתם בעת ביצוע ההזמנה. ברוב המקרים הכרטיסים נשלחים מיידית לאחר ביצוע ההזמנה
במוצרי וטיסות שכר אם ההזמנה מאושרת החומרים יישלחו אליכם בין יומיים לשבוע לפני מועד היציאה לחופשה ושליחתם לא תלויה רק בנו, אלא בהגעת החומרים אלינו מספק השירות. בכל אופן, אם ההזמנה מאושרת תוכלו להגיע לשדה התעופה גם אם לא קיבלתם את כרטיסי הטיסה ו/או השובר במייל.
במוצרי קשרי תעופה נעשה כל מאמץ לשלוח את כרטיסי הטיסה והשוברים בהקדם האפשרי, גם יותר משבוע לפני מועד היציאה. גם במקרה זה, כמו במוצרי שכר נוספים, אם ההזמנה מאושרת תוכלו להגיע לשדה התעופה עם סיכום ההזמנה.
 

איך אני יודע מה הוא מוצר קשרי תעופה?

מוצרי קשרי תעופה מסומנים בכל האתר, בתוצאות החיפוש ובעמודי הנחיתה השונים של האתר. כך תוכלו להבדיל בין מוצרי קשרי תעופה למוצרי שכר אחרים ולבין טיסות סדירות ולואוקוסט. עבור מוצרי קשרי תעופה תוכלו לעקוב אחר סטטוס ההזמנה וכן להשלים את התשלום אם צריך וכן לשלוח לעצמכם את כרטיסי הטיסה והשוברים באזור האישי

 

מה משקל המזוודה המותר בטיסה שהזמנתי?

המשקל המותר לכבודה משתנה מטיסה לטיסה ובין חברות התעופה השונות. ברוב המקרים כאשר המזוודה כלולה במחיר, תוכלו לקחת אתכם מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג. בטיסות שלא כוללות כבודה, תוכלו להוסיף מזוודה בתוספת תשלום, המחיר ישתנה בהתאם למשקל אותו תרצו לקחת אתכם.

 

איך אני מבצע הושבה עבור הטיסות שרכשתי

במוצרי שכר ובטיסות שכר לא ניתן לבחור מראש וההושבה מתבצעת בעת הצ'ק אין בשדה התעופה
בטיסות סדירות האפשרות לבחירת מושבים מראש תלויה בחברת התעופה. ברוב המקרים מדובר בתשלום נוסף, ובכל מקרה תוכלו לבצע את ההושבה המוקדמת באתר חברת התעופה
בטיסות לאוקוסט לא ניתן לבצע הושבה בשלב ההזמנה באתר קשרי תעופה. תוכלו להיכנס לאתר חברת התעופה ובאזור ניהול ההזמנה תוכלו להוסיף בחירת מושבים, בתשלום נוסף.
 

האם אני יכול לשנות את ההזמנה או את כרטיס הטיסה שלי?

שינויים בכרטיס הטיסה ובהזמנה אפשריים במקרים ספציפיים. 
במוצרי שכר שינויים הם לרוב לא אפשריים. אם הזנתם טעות בשמכם תוכלו לשלוח לנו הודעה ונוסיף הערה להזמנה. 
בטיסות לואוקוסט לרוב כל שינוי שתרצו לבצע יגרור תשלום נוסף ובמקרים רבים עלותו לא מבוטלת, אך היא משתנה מחברה לחברה. לרוב תיאלצו לשלם דמי שינוי וכן הפרשים לעלות הכרטיס החדש שתרכשו. את כל הפרטים לגבי השינוי תוכלו למצוא ולבצע ישירות באתר חברת התעופה. 
בטיסות סדירות עלות השינוי תיקבע בהתאם לחברת התעופה שמפעילה את הטיסה שרכשתם וסוג השינוי שתרצו לבצע. לרוב תוכלו לבצע תיקונים קלים בשם בגבולות הסביר. לא תוכלו לבצע את השינויים הבאים: החלפת חברת תעופה, החלפת שם נוסע, שינוי מסלול הטיסה, כמובן שלא תוכלו לשנות את מועד הנסיעה לאחר היציאה, גם אם פספסתם את הטיסה.

 

פספסתי את הטיסה, מה עלי לעשות? האם אוכל לקבל החזר?

במקרים בהם לא תופיעו לטיסה מכל סיבה שהיא, לא תוכלו לקבל את כספכם חזרה, שכן המושב במטוס שוריין עבורכם. במקרים מסוימים תוכלו להגיש בקשה להחזר חלקי של מיסי הנמל. אם אתם זקוקים לעזרה מיידית תוכלו ליצור קשר עם המוקד הטלפוני שלנו ב- 03-5205077. 
 

רכשתי טיסת קונקשן, האם אני יכול להשתמש רק בחלק ממנה?

ברוב המקרים חברות התעופה יבטלו את כרטיס הטיסה אם לא עלית על אחת הטיסות שבכרטיס הטיסה שלך. אם פספסתם את הטיסה אבל מעוניינים בטיסת ההמשך בכל זאת, תצטרכו ליצור קשר עם חברת התעופה כדי לוודא שההזמנה נשארת פעילה.

 

אני מעוניין לבטל את ההזמנה שלי, האם אני יכול וכמה אצטרך לשלם?

את כל המוצרים הנמכרים באתר קשרי תעופה תוכלו לבטל, בהתאם לחוק ולמדיניות ספקי השירותים והטיסות. בהתאם לחוק הגנת הצרכן, תוכלו לבטל את ההזמנה בתוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה, בתנאי שבקשת הביטול מתבצעת לפחות 7 ימי עבודה לפני יום היציאה (לא כולל שבתות וחגים, וכן את יום הטיסה). לפי החוק תוכלו לבטל בתשלום של 100 ₪ לנוסע או 5% מערך ההזמנה, הנמוך ביניהם. אם ההזמנה לא עומדת בתנאי החוק, יחולו עליה תנאי הביטול כמפורט בעת ביצוע ההזמנה. תוכלו להגיש בקשה מקוונת לביטול ההזמנה